Aktualizacja:
Drugą z zapowiedzianych przy okazji opisu mostu kolejowego toruńskich atrakcji jest "wąwóz kolejowy". Tak potocznie określa się niespełna 2 km torowiska położonego w zagłębieniu pomiędzy równoległymi ulicami Bolesława Chrobrego i Jana Sobieskiego. Wjeżdżając do "wąwozu" ze stacji Toruń Miasto pociągi muszą pokonać "wąskie gardło", jakim jest krótki jednotorowy odcinek pod placem Pokoju Toruńskiego. Kilka lat temu, gdy rodziła się idea projektu "BiT City", pojawiły się plany przebudowy tamtejszych dwóch wiaduktów. Niestety, odsunięto je na nieokreśloną przyszłość. Oprócz wiaduktów charakterystycznymi miejscami "wąwozu" są tor ochronny zakończony kozłem oporowym oraz przyjemna "miejscówka" dla fotografów kolejowych, jaką jest Garbaty Mostek.
Podwójna trakcja: SU45-111 i SU45-178 z pociągiem z Malborka do Torunia Głównego {2001-08-29}
ET22-1110 z pociągiem towarowym (widok z Garbatego Mostka w stronę Torunia Wschodniego) {2003-09-03}
SU45-257 z pociągiem osobowym do Sierpca (widok z Garbatego Mostka w stronę Torunia Miasto) {2003-09-03}
Przejeżdzający pod Garbatym Mostkiem pociąg osobowy do Malborka prowadzony lokomotywą SU45-166 {2003-09-03}
SU45-034 z pociągiem osobowym do Sierpca na jednotorowym odcinku pod placem Pokoju Toruńskiego {2003-09-05}
EN57-695 jako pociąg osobowy z Iławy do Torunia Głównego {2003-09-05}
SA106-004 z wagonem Bh jako pociąg osobowy do Działdowa (przez Grudziądz) {2004-06-17}
Rzut oka na wąwóz z wiaduktu na placu Pokoju Toruńskiego {2004-06-17}
ST43-395 ze składem węglarek z burakami oraz SM42-866 z pociągiem sieciowym; obydwa pociągi na torach niewłaściwych {2005-11-05}
EN57-1342 z Bydgoszczy Głównej do Torunia Wschodniego na jednotorowym odcinku kolejno pod dwoma wiaduktami placu Pokoju Toruńskiego {2014-03-07}
Krótko po wiosennej burzy: EP07-357 z pociągiem TLK "Drwęca" z Olsztyna Głównego do Poznania Głównego {2018-04-25}
ED161-005 jako IC "Rejewski" z Bydgoszczy Głównej do Warszawy Zachodniej (planowo obsługiwany ED160) {2021-02-15}