Aktualizacja:
W piękny pierwszomajowy poranek członkowie toruńskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki (w 2001 r. jeszcze grupy inicjatywnej) wybrali się nie na pochód, lecz do lokomotywowni na Kluczykach. Głównym celem wycieczki było sprawdzenie stanu trzech parowozów: TKh1-19, Ol49-50 i Ty2-64. O ile "oelka" prezentowała się dobrze, o tyle dwa pozostałe parowozy znacznie gorzej, a zwłaszcza rozszabrowany i zżarty przez rdzę Ty2. Podjęto zatem decyzję o zgromadzeniu środków i odmalowaniu TKh1-19. Obejrzano też inne rodzaje taboru stacjonującego na Kluczykach. Dodatkową atrakcją był błyskawiczny kurs obsługi lokomotywy SM42 (egzemplarzem "treningowym" była SM42-712). Pamiątką po mile spędzonych chwilach są zamieszczone niżej fotki.
Elektrowóz ET22-677 {2001-05-01}
Parowóz TKh1-19 w roli pomnika {2001-05-01}
Obrotnica {2001-05-01}
Wagony kryte i dźwig {2001-05-01}
Wąskotorowa "węglówka" {2001-05-01}
Parowóz Ol49-50, również w roli pomnika {2001-05-01}
Wrak Ty2-64 (a szkoda...) {2001-05-01}
Diesel SM42-457 przed naprawą {2001-05-01}
Diesel SM30-171 przed kasacją {2001-05-01}
Diesel SM42-867 {2001-05-01}
Diesle SM42-712 i 777 wewnątrz hali {2001-05-01}
Diesle SM30-299 i 302 wewnątrz hali {2001-05-01}