Scenariusz wyjazdu był niezbyt skomplikowany: Schiedam - Rotterdam - Paris Nord - Paris Lyon - Nemours St. Pierre, tam nocleg, na drugi dzień kilkugodzinne spotkanie naukowe i powrót do Schiedam tą samą trasą. Podstawową atrakcją kolejową był przejazd pociągiem TGV "Thalys". Aparat oczywiście miałem przy sobie...
Rotterdam CS: czy to już TGV? ;-) {2006-06-22}
Tym razem nie ma wątpliwości: TGV "Thalys" nr 4302 {2006-06-22}
Do Brukseli stosunkowo wolno: ok. 150 km w półtorej godziny; tyle samo czasu zajmie pokonanie dwukrotnie większej odległości dzielącej Brukselę i Paryż {2006-06-22}
Paryż, Gare du Nord: rzut oka na stojący za szklaną kotarą TGV "Eurostar" {2006-06-22}
Dworzec Nemours St. Pierre {2006-06-22}
Pierwsze fotki taboru w Nemours: "kibelek" i dieselek {2006-06-22}
Dwa ujęcia jednego "kibelka" {2006-06-23}
I znów Paryż, Gare de Lyon: elektrowóz nr 26012 (SNCF), który przyprowadził pociąg z Nemours (a ściślej z Nevers przez Nemours) {2006-06-23}
Inny typ elektrowozu kolei SNCF; jak widać, słońce nie sprzyjało fotografom {2006-06-23}
Różne twarze pociągów TGV na Gare de Lyon {2006-06-23}
Gare de Lyon z zewnątrz {2006-06-23}
Wagonik paryskiego metra (a raczej tylko fragment); zwraca uwagę charakterystyczny zestaw kołowy przystosowany do poboru prądu {2006-06-23}
Elektrowozy i zespoły trakcyjne sfotografowane na Gare du Nord {2006-06-23}
Gare du Nord z zewnątrz {2006-06-23}
Tuż przed odjazdem ponowny rzut oka na "Eurostary" {2006-06-22}
TGV "Thalys" nr 4538 do Amsterdamu, połączony z nr 4341 do Koeln {2006-06-23}
Tabliczka firmowa producenta {2006-06-23}
Rotterdam CS: "co dwie głowy, to nie jedna" {2006-06-23}
Ostatni, najkrótszy etap podróży: Rotterdam CS - Schiedam Centrum na pokładzie "RegioRunnera" nr 8732 {2006-06-23}